2.15.2010

Benpass & hur man vördar Gud.

Jag tränade ben idag. Den bästa prestationen kansägas vara vadpressen med hela magasinet vikter på. Inte Titus vader men going there ;)
På gymmet spelades Rammstein och Mann gegen Mann från albumet rosenrot när jag kom. Precis som igår faktiskt. Men det var inte poängen.

Sturmis och jag diskuterade svenska kyrkan en dag med botten i partiorganet "KK", ska man vara medlem eller inte? Då tog jag upp den gamla anekdoten om bonden som tyckte att detvar bttre att sitta i traktorn på söndagen och tänka på gud än att sitta i kyrkan och tänka på traktorn. Sturmis hakade på och sade att den hade hon minsann hört förut, men hon mindes inte vart....Jag hjälpte såklart till i hennes funderingar.

Jag föreslog att först att det var en av Generalissimus skapelser men det trodde hon inte. Det var i ett annat sammanhang påstod hon. Då kom jag på det.
En prisvinnande och mycket känd roman hävdade jag att scenen kom ur, en roman som började med att fem präster kommer till en by någonstans i alperna där det bor en flicka med korpsvart hår bland byborna. Sturmis stämde in att det lät bekant. Jag fortsatt.

Då prästerna kom till byn blev det stor fest där en av prästerna såg denna flicka och fattade tycke för henne. Mycket längre hann jag tyvärr inte förrän Sturmis förstörde slutet och frågade hur många präster det var som pryglade sig själv och hur många präster som lämnade byn.
Då kunde jag naturligtvis inte hålla mig längre.Jag var avslöjad.


2 kommentarer:

  1. Jag såg Gud i fredags, och hans namn var Joakim Thåström...

    SvaraRadera
  2. Det låter helt enkelt underbart det kära partisan :D

    SvaraRadera